גישת האימון

Reflection - עקרון ההשתקפות כבסיס לגישה

מאז ומתמיד ראיתי את המציאות בצורה קצת שונה. האמנתי שיש אמת אחרת מאחורי העולם הגשמי הכל-כך לא ברור שאנו חיים בו. השאלה הראשונה שנשאבתי אליה בחיפושי אחרי ה"מהות" היתה – שאלת הזמן (עניין של זמן). מהו הזמן? בהבנתנו הצרה את העולם הגשמי, היה קשה לי להגדיר את הזמן במונחים שאינם תלויים בו. ככל שהתעמקתי בנושא גם מבחינה מדעית, התחלתי להפנים שהמרחק בין רוח וחומר הוא הרבה יותר קרוב משאנו מסוגלים לתפוס...

ההבנות הללו חידדו אצלי את עיקרון הבריאה הבסיסי עליו נשענת גישת האימון שלי – חוק ההשתקפות (Reflection). מעט מאד דברים, אם בכלל, בעולם הזה קורים לנו "במקרה". העולם החיצוני כולו, אינו אלא השתקפות חדה של פנימיותנו.

המראה החיצונית של האדם, העולם הניצב מולו, אינם אלא תוצאה ישירה של אמונותיו העמוקות ביותר. כל המתרחש בחיינו אינו אלא השתקפויות של הוויתנו הפנימית ביותר.

הערת הבהרה – שלא תטעו, אני לא מחסידי "גישת הסוד" שהפכה כ"כ נפוצה בעשור הקודם. לדעתי, היא נשנענת על אמת מוצקה, אולם הפכה את האמת הזאת ל"אופיום להמונים", פישטה את המהות, והוזילה את המשמעות האמיתית שמסתתרת מאחוריה (עניין של זמן 9 מחשבה יוצרת מציאות. האמנם?!).

תת המודע שלנו מוזן הלכה למעשה מהמחשבות המודעות. אלא שבעוד שחשיבה מודעת יכולה להשתנות ללא הרף, תת המודע הוא אזור שבו רף הכניסה הוא גבוה. לא קל להתקבל ל"חוג הסילון" של תת המודע. אבל, באותו אופן, ברגע שהתקבלת למועדון, יהיה קשה לך לעזוב...(עניין של זמן 10 – מה בין גוגל ותת המודע…?!)


שיעורים כמפתח להתפתחות


האכסיומה עליה אני מבסס את גישתי טוענת כי הגענו לעולם הזה לצורך התפתחות. מתוך ההבנה העמוקה הזאת, קל להבין מדוע כל הנקרא בדרכנו, שבתפיסת המציאות המוגבלת שלנו - אינו מיטיב איתנו, הרי הוא בבחינת שיעור שקורא לנו להתמודד איתו. במקום להתעסק בנסיבות החיצוניות שגרמו להתרחשויות הלא-נעימות, כדאי שנבחן מה המשמעות הפנימית שלהן.
על מה הקושי הזה מצביע בתוכי? איזו אחיזה פנימית הוא בא לשחרר...?

ברב המקרים, הדברים שיגיעו לפיתחנו הם בדיוק הדברים שאנו לא מקבלים בעצמנו. אם נתעלם מהם, ננסה להתנתק מהם ונמשיך הלאה ברמת המציאות החיצונית, נקבל בדיוק את אותו השיעור בנסיבות החיים החדשות, אלא שהפעם – הוא יהיה הרבה יותר בולט (ולעיתים, גם כואב).

הדרך להתמודד עם השיעורים הללו היא לבחון את מהותם. על מה הם מעידים בתוכנו, איזה חלק או אמונה בתוכנו הם נועדו לשנות. רק כשנשכיל להבין את השיעור, ולשנות את הדורש תיקון, רק אז לא יהיה עוד צורך בשיעור הזה, ונחווה התפתחות מואצת בחיינו הגשמיים והרוחניים כאחד.

לפיכך, בגישה זו אין תחום שלא ניתן להתאמן עליו, ואין נושא שאינו יכול להיות חלק מתהליך האימון. זאת גם הסיבה שאין מבחינתי הבדל בין סופרוויז'ן שבו אני מלווה את המאמן בהתמודדות מול המתאמנים שלו, לבין אימון ישיר של אותו מאמן, בשני המקרים – אנו עוסקים בהתפתחות שלו עצמו מול השיעורים שהוא עומד בפניהם...

התמודדות מול השיעורים בחיינו, שאינם אלא השתקפות של תהליכים פנימיים בתוכנו הזועקים לשינוי, מאפשרת התפתחות אמיתית בחיינו, שכל כולה, כפי שציינתי – תלויה אך ורק בהתפתחות התודעה.


הסופרוויז'ן שאני מאמין בו שונה מכל תהליך שהכרתם עד היום. אני לא מלמד אתכם כלים טכניים להתמודדות עם המתאמנים שלכם, כי את זה אתם עושים טוב יותר בלעדיי. אני מאפשר לכם להתבונן בעצמכם מעורטלים לגמרי מכל סוג של תחפושת, ולגעת באמת הכי פנימית שלכם, מתוך מודעות רוחנית, ומתוך התהליך הזה להרחיב את העוצמה שלכם בין אם מדובר בחיים שלכם בכלל, ובין אם מדובר ביכולת שלכם להפוך לאנשי מקצוע טובים יותר עבור המתאמנים שלכם.

parallax background

בקרו בדף הפייסבוק שלי


לקבלת פרטים נוספים
התקשרו עכשיו

טלפון: 054-444-6690

או


שלחו הודעה ואחזור אליכם בהקדם

ליצירת קשר

בניית אתר: אתרים